لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392
نویسنده : پارسین
جوش صورت یا آکنه یکی از بدترین رخدادهای زندگی یک نوجوان است، اما اکنون محققان اعتقاد دارند که با استفاده از جلبک دریایی درمان جدیدی برای آن پیدا کرده اند. 
 
به گزارش مهر، دانشمندان اسکاتلند اعتقاد دارند که جلبک دریایی می تواند با جوش و آکنه صورت مبارزه کند. 
 
آنها کشف کرده اند که اسیدهای چربی که توسط جلبک تولید می شود دارای خاصیتهای پاک کنندگی است. 
 
محققان موسسه آبزی پروری دانشگاه استرلینگ در اسکاتلند دریافتند که این اسیدهای چرب می تواند از رشد آکنه های " Propionibacterium" جلوگیری می کند، این نوع آکنه ها میکروبهایی هستند که در سطح پوست وجود دارند. 
 
این محققان اظهار داشتند که اسیدهای چرب رشد این باکتری را متوقف می کند. 
 
دکتر اندرو دسبوس استاد زیست فناوری دریایی در دانشگاه استرلینگ به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت که بسیاری از اسیدهای چرب مانع از رشد باکتری شده و یا باکتری ها را نابود می کند اما اکنون مشخص شده که برخی از آنها حتی موجب رشد آکنه های " Propionibacterium" می شوند. 
 
وی افزود که اسیدهای چرب به طور طبیعی روی پوست ما وجود دارد تا ما را در مقابل باکتریهای ناخواسته محافظت کنند بنابراین استفاده بیشتر از آنها موجب تقویت محافظتهای کنونی می شود. 
 
این محققان اعلام کردند که 6 اسید چرب مختلف در مبارزه با آکنه موثر هستند که در آن میان می توان به اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و همچنین اسيد ایکوزاپنتا انوئيک و اسید دیهومو گاما لینولنیک اشاره کرد. اسيد ایکوزاپنتا انوئيک توسط جلبک دریایی تولید می شود و از طریق زنجیره غذایی در ماهی هایی چون سالمون انباشته می شود. اسید دیهومو گاما لینولنیک نیز توسط برخی از انواع جلبکهای دریایی قهوه ای تولید می شود. 
 
این گروه تحقیقاتی امیدوار است که یک لوسیون پوست با بهره گیری از اسیدهای چرب جلبک دریایی تولید کند تا بتواند جایگزین برخی داروهای کنونی شود که دارای عوارض جانبی دردسرساز هستند. 
 
نتایج این تحقیقات در مجله داروهای دریایی منتشر شده است. 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: جو صورت -درمان-صورت -مریض ,
تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392
نویسنده : پارسین

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت مدتی است دوباره به خاطر بازنشسته شدن بالمر روی صفحه اول سایت های خبری و روزنامه های جهان رفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگرچه دلیل اصلی رفتن بالمر از مایکروسافت نامشخص است، اما آنچه مشخص است اینکه هر دو نفر به نتیجه رسیده اند که وقت جدایی بالمر از مایکروسافت است.

به همین بهانه و پررنگ شدن نام گیتس در رسانه ها، نگاهی کوتاه می اندازیم به زندگی آقای گیتس، بنیانگذار مایکروسافت:

* گیتس در سیاتل بزرگ شد و قد کشید. او پسر یک وکیل دادگستری است و در بچگی بسیار باهوش و پردردسر بود. پدر و مادرش هزینه تمام کتابهایی که او می خواست را پرداخت می کردند. سن یازده سالگی اوج شکوفایی فکری او بود.

* 13 ساله بود که به مدرسه Lakeside در سیاتل بود و برای نخستین بار با کامپیوتر آشنا شد. آقای گیتس از مدرسه اش به نیکی یاد می کند و آنجا را نقطه شروع ایده ای می داند که با دوستش پل آلن در آنجا به آن رسید و دیگران با آن موافق نبودند.

* بعد از Lakeside نوبت دانشگاه هاروارد بود که پذیرای بیل جوان و باهوش باشد. در آنجا با بالمر آشنا شد. وی فقط دو سال در هاروارد بود و پس از دو سال آنجا را ترک کرد تا به همراه پل آلن به سراع راه اندازی مایکروسافت برود.

* آنها ورژنی از  BASIC  را برای MITS Altair به عنوان اولین کامپیوتر شخصی ساختند. BASIC یک زبان برنامه نویسی بود. آنها شرکتشان را در سال 1970 به واشنگتن منتقل کردند. آلن در سال 1982 مایکروسافت را ترک کرد.

* در سال 1980 گیتس بالمر را از Procter & Gamble قاپید. بالمر نخستین مدیر حرفه ای مایکروسافت بود. گیتس در واقع با دادن بخشی از سهام شرکت به بالمر او را اغوا کرد!

* در سال 1980 شرکت IBM مایکروسافت را اجاره کرد تا برایش سیستم عامل کامپیوتر بسازد. مایکروسافت سیستم عاملی به نام Q-DOS از شرکت تکنولوژی سیاتل خرید و آن را به IBM فروخت. نام این سیستم عامل به MS-DOS تغییر کرد و خیلی زود به سیستم عامل کامپیوترها تبدیل شد.

* استیو جابز شروع به ابراز لطف به جابز می کند. سخت است که اولین دیدار گیتس و جابز را تاریخ برایش تعیین کرد، اما با این حال مایکروسافت بسیاری از پول هایش را خرج سیستم عامل برای اپل می کرد. وقتی جابز مکینتاش را می ساخت، به سیاتل رفت تا گیتس را قانع کند برای مک سیستم عامل بسازد. روابطشان تا چند سال خوب پیش رفت.

* در سال 1983 مایکروسافت برای اولین بار طرح ویندوز را پیش کشید. ویندوز خیلی شبیه مکینتاش بود و همین امر باعث عصبانیت زیاد جابز و داد و فریادهایش بر سر گیتس شد. او می گفت که من به گیتس اعتماد کردم، اما گیتس دزدی کرد.

* سال 1985 مایکروسافت ویندوز را به بازار عرضه کرد. فروش سالانه ویندوز به نقطه ای رسید که 140 میلیون دلار فروش سالانه برایش ثبت شد.

* در سال 1986 ویندوز برای استفاده عموم آزاد شد. سهام مایکروسافت بین سال های 1986 تا 1996 افزایش صد برابری در ارزش را تجربه کرد.

* ویندوز باید اوج گرفتنش را مدیون این بداند که گیتس سیستم عاملی را ساخت که امتیاز انحصاری اش دست خودش است. سال 1990 نیز آفیس و ویندوز 3 را عرضه کرد که هر دو جهانی شدند.

* در سال 1994 گیتس با ملیندا فرنچ، یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. آنها هم اکنو سه فرزند دارند و با هم یک بنیاد خیریه به نام خودشان را اداره می کنند.

* در سال 1995 گیتس درباره جدابیت اینترنت به مایکروسافتی ها هشدار داد. او اینترنت را یکی از مهمترین پیشرفت ها می دانست. طبعا او راست می گفت.

* گیتس در سال 1995 ویندوز 95 را عرضه کرد. او مایکروسافت را هدایت کرد تا به اوج رسید.

* او در دهه 1990 یک خانه بزرگ برای خود ساخت. مالیاتی که به این خانه تعلق می گرفت 1 میلیون دلار بود.

* سال 1995 بود که گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد. او هر سال در بین ثروتمندترین هاست.

* در سال 1997 مایکروسافت 150 میلیون دلار روی اپل سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری اپل را از مرگ حتمی نجات داد.

* پای گیتس در سال 1998 به خاطر انحصاگرایی در زمینه نرم افزار به دادگاه باز شد.

* حول و حوش سال 2002 او به یک تیم گلف یعنی آگوستا نشنال پیوست

* در سال 2004 او به هیئت مدیره برکشایر هاتاوای پیوست. این شرکت سرمایه گذاری، متعلق به دوست اقای گیتس یعنی وارن بافت معروف است.

* در سال 2008 از کارهای اجرایی فاصله گرفت و به یک مدیر نظارتی تبدیل شد.

* در دهه 2000 بنیاد خیریه خانواده گیتس اقدامات خوبی مثل ریشه کنی فلج اطفال، تلاش برای کاهش موارد ابتلا به مالاریا، مبارزه با ایدز و کارهای بسیار دیگری را انجام داد. همین اقدامات باعث محبوییت بیشتر آقای گیتس در میان مردم شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: bil بیل گیتس ,

آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است